Doorgaan naar hoofdcontent

Let the spring begin




In januari zijn we verhuisd naar een huisje aan de bosrand. Een heerlijke plek en nu de lente is begonnen hoor ik 's morgens de vogels fluiten. Tijd om op te staan en dingen te doen die typisch bij de lente horen!


Een voorjaarsschoonmaak
Nu heb ik een zwangerschap achter de rug en dan werken die hormonen hier op voorhand al aan. Nesteldrang noemen ze dat.. Heerlijk je hele huis aan kant! Inmiddels is Maud geboren en liggen er door het hele huis spuugdoekjes, speelgoed, kleertjes.. Iets wat ik totaal niet van mezelf gewend was. Alles moest en zou er altijd spik en span uitzien. Nu verkies ik Maud toch echt wel boven de poetsdoek.. daarentegen was en strijk ik me binnenste buiten, want ik wil dat dan wel gelijk weg hebben.. dat was in ons vorige huisje wel anders.


De tuin in
Met een nieuw huisje hebben we ook een nieuwe tuin erbij gekregen. Een grote mensen tuin, waarbij ik moet vertellen dat de vorige bewoonster een echte tuinliefhebster was. Voorlopig laten we de tuin even z'n gang gaan, want er komen iedere keer nog verassingen naar voren. Er is een mereltje gaan nestelen dus ook die laten we even met rust. Het onkruid schoffelen we er tussenuit en verder probeer ik mijn eigen tuinaccessoires een plekje te geven.


In de avonduren zoek ik veel op Pinterest naar tuininspiratie. We willen het minder strak dan bij ons vorige huisje, maar er moet ook een speelplek komen voor Maud. Een lange termijn project, maar alleen al die inspiratie op doen geeft voor nu al voldoening!


De lente in huis halen
Bloemen maken het in je huis zeker vrolijker, dus ik ga je een paar leuke tips geven ter inspiratie om je bloemen te stylen in je huis. Dan heb jij de lente vast in huis en hoeft het zonnetje alleen nog maar zijn werk te doen.



Voorjaarstafel
Bron: Welke


Benodigdheden:
- etagere
- oase
- blauwe druifjes
- katjes
- mos


Stappenplan:
  1. Maak je etagère schoon
  2. Snij de oase op maat en zorg dat deze goed nat is
  3. Snij de blauwe druifjes op maat en steek deze in de oase
  4. Leg het mos om de blauwe druifjes heen en zorg dat je geen gaatjes meer ziet
  5. Werk de randen af met katjes


Kroonluchter van groen
Zag je boven in de blog die mooie foto van het kratje op z'n kop met de bloemen erin hangen? Het eerste wat ik dacht was: "Gaaf, maar hoe krijgen die bloemen nu water?". Ik ben voor je op onderzoek uitgegaan! Dit doen ze met de reageerbuisjes met dop. Je vult deze met water, steekt de steel van de bloem erin, et voilà... je tafel blijft droog!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Dankjewel voor je vertrouwen!

Wat ooit begon als een hobby met By Chichi mijn eigen sieradenmerk is uitgegroeid tot een complete webshop genaamd Teal World. Misschien voel je het al wel aankomen, misschien komt het als een complete verrassing voor je. Ik wil je bedanken voor je vertrouwen in mij en in mijn webshop. Ik heb een keuze gemaakt, een knoop doorgehakt. Teal World gaat stoppen. Geloof me, ik ben niet over één nacht ijs gegaan, maar ik kan de shop niet geven wat het nodig heeft. Maar hoe nu verder? Jij bent de eerste die hiervan op de hoogte is gebracht. En jij bent ook de eerste die op de hoogte wordt gebracht van de finale sale. Producten gaan we afprijzen tot bodemprijzen dus je kunt nu je slag gaan slaan. 16 december 2017 is de allerlaatste dag en jouw allerlaatste mogelijkheid om bij Teal World te bestellen. Tot het einde toe zal ik de pakketjes met liefde voor jullie inpakken. De decembermaand heb ik bewust gekozen zodat jullie voor een leuke prijs ook hele leuke spulletjes kunnen scoren.

Paaseieren zoeken!

Eindelijk is het zover, paaseieren zoeken vanuit je luie stoel. Beentjes omhoog, paaseitjes binnen handbereik en zoeken maar! We hebben 6 (goed gevulde) paaseieren voor je verstopt in onze webshop www.tealworld.nl Omdat we niet willen dat er één iemand vandoor gaat met alle eieren zijn er een aantal spelregels: Vind je een winnend paasei? Dan heb je een leuke verrassing gewonnen! Wees wel snel en doe het volgende: Plaats in een reactie het codewoord wat bij het ei staat onder deze Paasactie Facebook post, met de plaats waar je jouw ei gevonden hebt. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt! Stuur vervolgens een e-mail naar info@tealworld.nl met je voornaam, adres en zet in het onderwerp: Paasactie. We gebruiken deze gegevens uitsluitend om de prijs toe te sturen! Like en deel er op los, het is geen must, maar het maakt het zoeken natuurlijk wel extra gezellig. Heb je een winnend paasei gevonden? Wees dan blij en laat de andere eitjes liggen voor ie