Doorgaan naar hoofdcontent

Ik ga op reis en neem mee...

Dit jaar geen verre reis voor ons. We willen gewoon van ons nieuwe huisje genieten en natuurlijk ook van onze lieve dochter Maud. Toch wil ik je meenemen in hoe ik me voorbereid op een vakantie.
Normaal zijn we wel van het verre reizen. Je leeft maar één keer en dat is voor ons een reden om wat van de wereld te willen zien.

Mooie reizen

Zoals je wellicht eerder hebt gelezen is sinds 2008 de omslag voor mij gekomen. De eerste keer vliegen en hup daar gingen we, naar Thailand nota bene! Een mooie rondreis door het hele land, maar dichtbij (binnen Europa) is ook genoeg moois te zien. Spanje en dan vooral Zuid-Spanje vinden we erg mooi. De combinatie van zon, zee en strand met een beetje cultuur snuiven, dingen kunnen ondernemen en inspiratie op doen!
Een reis die ons het meeste is bij gebleven blijft toch wel Zuid-Afrika. Wat een beleving was dat. Via Dubai vlogen we door naar Johannesburg. Een totaal andere wereld, een totaal andere cultuur, maar wat voelden wij ons daar welkom. Vanuit Johannesburg hebben we een reis gemaakt door Swaziland richting Durban en daar pakten we het vliegtuig naar Porth Elizabeth om vervolgens onze reis door te zetten naar Kaapstad. De reis is me niet alleen bijgebleven door een verbluffend huwelijksaanzoek van inmiddels manlief, maar de natuur, de dieren, de hele sfeer en omgeving. Het eten missen we zelfs. De Afrikaanse bobotie die je hier in de supermarkt kunt kopen is echt totaal anders vergeleken met de Afrikaanse bobotie van de lokale mensen. Mijn man en ik zeiden direct tegen elkaar, dit is een land waar we naartoe terug willen! 

Tips

Maar we dwalen af van de bedoeling van deze blog. Jouw tips geven hoe je jezelf perfect kunt voorbereiden als je op vakantie gaat. Wat neem je mee als je op reis gaat..? Ik ben altijd van de lijstjes en dan gaandeweg afstrepen als je weer iets in je koffer hebt gedaan. De koffer staat normaliter bij mij al 3 weken van te voren open en als ik dan wat tegenkom kan het er vast in. Met onze huwelijksreis is dat wel anders geweest, maar dat leg ik je nog wel een keertje uit!


Bedenk je goed wat voor een soort vakantie je tegemoet gaat. Wordt het relaxen op een wit strand met blauwe zee, dan heb je geen jas nodig. Ga je een rondreis maken check dan van te voren of het klimaat overal hetzelfde is gedurende je reis.. dit was bij ons in Zuid-Afrika bijvoorbeeld niet het geval!


Iets wat je niet moet vergeten is natuurlijk je paspoort. Ik ben altijd degene die de tickets etc. bij het inchecken gereed heeft, maar dan is er altijd nog het geklungel van waar is m'n paspoort?! Een te grote tas met, je raad het al, teveel spullen erin en dan ook nog die belangrijke documenten.. voor je paspoort heb ik een perfecte oplossing voor je! Een paspoorthoesje met ruimte voor 5 pasjes en wat geld. En voor als je nu denkt, een lijstje maken hoort erbij als je op vakantie gaat.. ik heb er een aantal voor je geselecteerd!


  1. Een perfect notitieblok om alles op te schrijven wat je nog moet regelen voor je gaat. Wie verzorgt de planten en de vissen? Je andere huisdieren moeten misschien elders worden ondergebracht? De reisverzekering niet te vergeten en zo zijn er altijd van die last minute dingen.
  2. De list maker is een must als jij een ster bent in het vergeten van dingen of een fanatiekeling bent op het gebied van lijstjes.
  3. Ook voor de vakantie boodschappen een lijstje maken is geen probleem met dit langwerpige notitieblok, zo weet je zeker dat je alles bij je hebt als jij op het punt van vertrekken staat!
Hoe bereid jij je voor op je vakantie? Ik ben reuze benieuwd dus laat hieronder een comment achter!





Reacties

Populaire posts van deze blog

Dankjewel voor je vertrouwen!

Wat ooit begon als een hobby met By Chichi mijn eigen sieradenmerk is uitgegroeid tot een complete webshop genaamd Teal World. Misschien voel je het al wel aankomen, misschien komt het als een complete verrassing voor je. Ik wil je bedanken voor je vertrouwen in mij en in mijn webshop. Ik heb een keuze gemaakt, een knoop doorgehakt. Teal World gaat stoppen. Geloof me, ik ben niet over één nacht ijs gegaan, maar ik kan de shop niet geven wat het nodig heeft. Maar hoe nu verder? Jij bent de eerste die hiervan op de hoogte is gebracht. En jij bent ook de eerste die op de hoogte wordt gebracht van de finale sale. Producten gaan we afprijzen tot bodemprijzen dus je kunt nu je slag gaan slaan. 16 december 2017 is de allerlaatste dag en jouw allerlaatste mogelijkheid om bij Teal World te bestellen. Tot het einde toe zal ik de pakketjes met liefde voor jullie inpakken. De decembermaand heb ik bewust gekozen zodat jullie voor een leuke prijs ook hele leuke spulletjes kunnen scoren.

Paaseieren zoeken!

Eindelijk is het zover, paaseieren zoeken vanuit je luie stoel. Beentjes omhoog, paaseitjes binnen handbereik en zoeken maar! We hebben 6 (goed gevulde) paaseieren voor je verstopt in onze webshop www.tealworld.nl Omdat we niet willen dat er één iemand vandoor gaat met alle eieren zijn er een aantal spelregels: Vind je een winnend paasei? Dan heb je een leuke verrassing gewonnen! Wees wel snel en doe het volgende: Plaats in een reactie het codewoord wat bij het ei staat onder deze Paasactie Facebook post, met de plaats waar je jouw ei gevonden hebt. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt! Stuur vervolgens een e-mail naar info@tealworld.nl met je voornaam, adres en zet in het onderwerp: Paasactie. We gebruiken deze gegevens uitsluitend om de prijs toe te sturen! Like en deel er op los, het is geen must, maar het maakt het zoeken natuurlijk wel extra gezellig. Heb je een winnend paasei gevonden? Wees dan blij en laat de andere eitjes liggen voor ie

Let the spring begin

In januari zijn we verhuisd naar een huisje aan de bosrand. Een heerlijke plek en nu de lente is begonnen hoor ik 's morgens de vogels fluiten. Tijd om op te staan en dingen te doen die typisch bij de lente horen! Een voorjaarsschoonmaak Nu heb ik een zwangerschap achter de rug en dan werken die hormonen hier op voorhand al aan. Nesteldrang noemen ze dat.. Heerlijk je hele huis aan kant! Inmiddels is Maud geboren en liggen er door het hele huis spuugdoekjes, speelgoed, kleertjes.. Iets wat ik totaal niet van mezelf gewend was. Alles moest en zou er altijd spik en span uitzien. Nu verkies ik Maud toch echt wel boven de poetsdoek.. daarentegen was en strijk ik me binnenste buiten, want ik wil dat dan wel gelijk weg hebben.. dat was in ons vorige huisje wel anders. De tuin in Met een nieuw huisje hebben we ook een nieuwe tuin erbij gekregen. Een grote mensen tuin, waarbij ik moet vertellen dat de vorige bewoonster een echte tuinliefhebster was. Voorlopig laten we de tuin even